Pages - Menu

Do and Don't Apabila Anda Mengambil Shaklee

Assalamualaikum dearies...

Sementara menunggu incik suami tiba ni, sempat la buat come back dengan fresh entry dan sharing untuk anda semua.

Saya selalu ingatkan customers kesayangan saya, jangan malu - malu or segan - segan nak contact saya if ada pape masalah berkaitan dengan suplement Shaklee yang mereka consume.

Alhamdulillah...Dapat customer yang mudah untuk handle dan sentiasa bagi feedback yang buat saya sengih melebar sepanjang hari. Alhamdulillah....bahagia rasanya bila dapat bantu mereka mendapatkan kesihatan yang lebih baik.

In shaa Allah...saya juga membuka peluang kepada anda untuk join group kami, Dazzling Diamond Leaders untuk tambah pendapatan. Tak kira la anda masih bekerja, suri rumah ataupun students. Anda semua sangat dialu - alukan.

Untuk anda yang masih belum tahu dan masih lagi nak cari gali ilmu tentang suplement Shaklee ni, meh saya nak share sikit perkara yang penting dalam pengambilan suplement Shaklee ni.

Ada pengguna yang mengadu kenapa bila dia makan Shaklee, tapi takde pape perubahan pun. Untuk anda kat luar sana yang masih baru nak berjinak - jinak dengan Shaklee ni, pastikan anda pilih SID yang betul tau. Yang boleh guide anda dan bantu anda sepanjang masa dalam proses untuk capai impian anda menggunakan Shaklee. . Jangan beli kerana kawan, tapi tak dapat guide yang betul. Bila guide yang diberikan tak betul, tak berkesan juga pada anda tau :-)

So, sedikit ilmu untuk anda...Semoga kita sama sama dapat manfaatnya ok :-)

1. Energizing Soy Protein (ESP)

Elok diambil waktu pagi semasa perut kosong, ini kerana pada waktu pagi kadar metabolisme kita tinggi berbanding waktu lain. Maka, semua asid amino dapat diserap dengan lebih baik..tp jika nak amik waktu lunch n dinner pon boleh...:)

2. Alfalfa Complex

Jangan diambil bersama Vitamin E atau GLA. Kerana ianya akan mengganggu penyerapan vitamin E jika diambil bersama. Alfalfa adalah serat manakala Vitamin E adalah vitamin yang berfungsi baik jika ada lemak. Serat sangat suka menyerap lemak yer...perlu ingat tu ;-)

3. Ostematrix sebagai Sumber Kalsium
Elok diambil sebelum tidur.

4. Vita-C Sustained Release

Jika anda selsema dan demam, bolehlah ambil 2 biji Vita C. Ianya juga boleh dilarutkan dengan sedikit air untuk dijadikan masker muka.

5.Vita-Lea Multivitamin

Jangan diambil bersama minuman bersusu dan sumber kalsium lain seperti Ostematrix kerana boleh mengganggu efisiensi penyerapan zat besi (iron). Baik jika diambil bersama vitamin C kerana iron memerlukan vitamin C untuk lebih mudah diserap. Di dalam Vita-Lea ada mengandungi 60mg Vitamin C.

6. Vitamin Larut Lemak (A,D,E,K)

Diambil selepas mengambil makanan berlemak/ berminyak kerana vitamin larut lemak memerlukan lemak untuk memudahkan penyerapan.

7. Jangan mengambil vitamin dengan minuman berkafein.

Ianya boleh mengurangkan efisiensi penyerapan vitamin. Jikalau nak amik minuman berkafein gak...amik la 1/2 jam sebelum atau selepas makan vitamin yer ;-)
---------------------------------

So dearies, jika anda sebarang pertanyaan atau memerlukan maklumat lanjut, boleh contact saya ya...

Consultation percuma untuk semua customer kesayangan saya...Ada extra tips lg untuk anda tau :-)

No comments:
Post a Comment



♥ Copyright © NurKasih | All Rights Reserved | Design by JassmineRosse | Powered by Blogger