Pages - Menu

Bagaimana Saya Jatuh Cinta Dengan Shaklee♥♥♥

Assalammualaikum semua. ..

Selamat bercuti dan selamat beristirehat untuk semua...malam ni semestinya masa paling berkualiti untuk femli kan?

Masa camni la kita bayar balik hutang2 masa bersama keluarga tercinta.  Untuk saya, saya masih perlu mengorbankan masa seketika untuk impian kami suami isteri. In shaa Allah. .semoga Allah permudahkan impian kami dan memakbulkan doa kami. Lepas ni xde dah PJJ camni lagi. Yakin!! Allah pasti akan tolong...in shaa Allah. ..(^_^)

Malam ni saya nak sharing something macam mana saya boleh jatuh cinta dengan Shaklee. Saya adalah pengguna akhir tahun 2012. Sebelum tu saya memang tak tahu apa itu suplement. Saya pernah dengar orang cakap makan vitamin untuk cantik dan badan jadi sihat. Tapi masa tu saya rasakan vitamin ni membazirkan duit je.

Sehingga la saya bertemu dengan blog qasehkuhoney.com.  pada mulanya saya suka baca sebab banyak tips make up dan pemiliknya memang sangat pandai make up dan dia sangat cantik! Saya teliti setiap rutin penjagaan kecantikan beliau dan tetiba tergerak hati untuk mencuba Set Kecantikan Shaklee.

Sebelum saya emailkan macam2 pertanyaan kepada ibu Honey, saya memang kaji dulu suplement Shaklee ni sebab saya jenis yang agak cerewet bila  tiba part cmni. Saya risau akan bagi kesan buruk masa akan datang. Taknak la nanti belum pun tua macam2 penyakit tak terduga plak dapat. Salah satu daripadanya ialah buah pinggang tak berfungsi.

Bila dah yakin, lalu bermula journey saya dengan Set Kecantikan Shaklee. Pada mulanya saya consume B complex,  SR Vita C dan Vitamin E Complex.  Alhamdulillah. .memang nampak perubahan setelah saya consume ikut jadual yang betul dan minum air yang cukup seperti yang telah disarankan. Bulan pertama penggunaan saya memang tak konsisten amek. Air pun xcukup 3 liter sehari. Lepas tu saya terfikir..Saya beli produk ni tapi tak guna. Kan membazir tu. Alhamdulillah. ..Set Kecantikan Shaklee tahan 4 bulan penggunaan utk B complex dan vitamin E Complex dan SR Vita C tahan 6 bulan penggunaan.  Jimat yang teramat kan? So..saya ikut betul jadual pada bulan kedua.

Pada bulan kedua juga saya start add on ESP dalam set penjagaan kecantikan dalaman saya. Alhamdulillah. .ESP memang superb!!!!! Gabungan Set Skincare + ESP telah membantu kulit saya lebih sihat dan jarang naik jerawat. The best benefit yang saya dapat kulit saya semakin gebu dan cerah! Bukan kulit muka je tapi seluruh badan. Parut pun semakin pudar dan warna kulit semakin sekata. Semakin bahagia bila kulit muka yang berminyak dah semakin kurang. Nak keluar pun tepek bedak Johnson baby warna pink tu je dan secalit lipbalm Silk Girl.

Memang saya terus jatuh cinta dengan Set Kecantikan + ESP ni. Dulu saya mudah letih tetapi sejak amalkan Shaklee saya semakin bertenaga. Nak2 bila bekfes wajib setiap pagi dengan ESP. Memang tenaga berpanjangan sepanjang hari. Saya pernah jadi woraholic dulu. Bila berpindah ke tempat baru kurang dah workaholic tu tapi selalu je travel untuk meeting, kursus dan macam2 bengkel. Kadang2 seminggu 4 kali ulang alik ke Putrajaya.

Dekat nak majlis paling besar dalam hidup saya dan majlis paling bermakna dalam hidup saya, saya mula amalkan Set Slimming Shaklee.  Cinch Shake Mix Caffe Latte, Alfalfa dan Lecithin.  Alhamdulillah. ..hasilnya sangat memberangsangkan sebab masa tu saya ikut jadual yang betul, jaga makan , air yang cukup 3 liter sehari dan workout. Cara workout saya pula tak menentu but I love jogging di tengah taman yang menghijau dengan pokok2.  Tapi sejak balik bekerja di tempat saya membesar saya tak berkesempatan lagi nak jogging camtu till now.

Alhamdulillah. .memang berkesan. Sebulan pengambilan Set Slimming Shaklee memang ketara sangat pengurangan inci walaupun saya still rasa berat masih sama. Tapi badan jadi lebih ringan. Sebelum majlis, saya fitting baju awal..seminggu sebelum majlis saya fitting balik baju sanding..dan...terkejut mak andam saya dan suaminya yang merangkap pembantunya.

"Apesal kurus sangat ni? Baju ni kena alter balik la..kena kecik kan lagi. Kalau tak nampak menggelebeh nanti"

Dan saya sengih je dengan hati yang berbunga-bunga. Alhamdulillah...syukur..untuk suami kan dan nak kelihatan sentiasa cantik di hari bahagia kan? Wajib masuk dalam senarai persiapan ok kepada bakal pengantin di luar sana tu.

Sejak dari dua Set ni la saya semakin jatuh cinta dengan Shaklee. The best journey with it sehingga saya taknak guna suplement lain selain dari Shaklee. Ramai yang suruh saya cuba itu ini produk2 yang dijual di pasaran sekarang, kawan2 saya sendiri pun suruh saya cuba, tapi saya yakin dengan Shaklee. Bagi saya biar lambat asal selamat dan saya takkan merana kemudian nanti.

Tak pernah rasa menyesal kenal dengan Shaklee dan mencuba produknya..

Dan disebabkan jatuh cinta dengan Shaklee setelah merasai sendiri benefitnya saya ingin sarankan kepada anda untuk mendapat manfaat seperti yang saya rasa.

Rasa tak adil manfaat yang kita ada tapi kita tak share pun dengan orang lain. Sharing is caring kan?

If anda inginkan info atau keterangan lanjut tentang mana2 produk dan produk2 yang sesuai, boleh hubungi saya ya!

In shaa Allah. ..konsultasi terbaek untuk anda..

FB : Nur Insyirah

Email : eida_102@yahoo.com

Sms / WhatsApp / call : 019 - 7262102

No comments:
Post a Comment



♥ Copyright © NurKasih | All Rights Reserved | Design by JassmineRosse | Powered by Blogger