Pages - Menu

Mereka Kesayangan Saya...Mereka Adalah Hidup Saya

Assalammualaikum. ....

Mata masih tak mampu untuk layu walaupun esok akan memulakan tanggungjawab rutin. Rindu bertandang saat ni. Ingin mengadu pada mereka, namun saya tak mahu mengganggu waktu rehat mereka walaupun rindu sgt2 mengcengkam dada.

Hari ni episode adventure berlaku saat saya masih samar -samar route dari mersing ke pagoh.  Pepagi lagi dah nanges masa incik suami call bertanya masa untuk bertolak balik. Apa yang pasti incik suami teramat -amat risau setiap kali saya nk balik ke pagoh atau dari pagoh nak ke rndau atau kl. Bila si isteri dah mula menangis tu si suami try tenangkn even dia sebenarnya gelabah juga.

Sejak ditempatkan disini, saya sering tertanya2. Mengapa saya yang ditempatkan disini. Sedangkan saya memang jenis terlalu bergantung pd orang lain bila berkenaan dengan transport. Saya takde lesen dan tak pandai bawak kereta atau pon moto. Ok..moto tu boleh la tapi still x konfident sebab saya trauma lagi .

Bila nak balik kg tuh la yang membuatkan saya menangis.  Sukarnya nak cari bas dr muar ke mersing dan sebenarnye memang dah x wujud bas tu kat ctu. Lagi la hati gundah gulana. Saya mula tertnya2. ..kenapa aku x dapat macam tu. Kenapa aku kna macam ni. .then hari ni terpaksa bertukar bas di 2 tempat.

Semasa sedang tunggu bas tadi, I got the answer. .....Saya sangat suka travel dan travel by bus. Once saya ditakdirkn begini, sebenarnya Allah sedang mendidik...dan Allah memberi sebagai mna sangkaan hamba2 kepada Nya.

Sungguh...berjaya juga travel alone by bus. .but memang benar doa mustajab dlm keadaan kite bermusafir. Maka banyakkn berdoa semasa bermusafir. .

Nmun saya sgt2 merindui mereka....Ya Allah...peliharakanlah merka..

No comments:
Post a Comment



♥ Copyright © NurKasih | All Rights Reserved | Design by JassmineRosse | Powered by Blogger