Pages - Menu

Diet Secara Sihat Dengan Shaklee~~

Assalammualaikum. ...

Bersubuh - subuh hari ni...Ada berita baik untuk anda yang sangat - sangat gemarkan mencari bahan - bahan dalam proses penurunan berat badan.

Set Slimming Shaklee mengandungi 3 B yang  utama:

1) Buang (Detoks ( Alfalfa/ Herb -lax) )
     Detoks penting untuk mengeluarkan toksin berlebihan dalam badan. Toksin yang berlebihan mengganggu tubuh untuk menyerap nutrien yang diambil samada darpada suplement atau diet harian.
Biasakan kita dengar, orang diet tapi badan tak turun - turun? Ni disebabkan toksin yang terlalu banyak dalam badan.

2) Bakar ( lecithin / omega guard)
    Membakar lemak yang berlebihan yang tidak diperlukan oleh badan
Cntohnya Lecithin - bertindak semata-mata untuk proses memecahkan lemak berlebihan dlm badan. Lemak2 tu akn terapung dan tak melekat di dinding usus. Sebab tu ia perlu medium pengangkutan utk bawa keluar lemak2 tersebut.

3) Bina ( cinch / esp)
    Protein adalah penting untuk membina otot dalam badan. Sebab...otot penting untuk meningkatkan metabolisme badan bagi pembakaran lemak. Ia juga dapat mengawal nafsu makan, mengekalkan otot semasa proses penurunan berat badan dan mengelakkan badan jd menggeleber. .

Untuk ibu menyusu, saya suggestkan ambil ESP sebab kandungan kalori dalam Cinch sangat rendah. Ia dikhuatiri membantutkan pertumbuhan anak2.

PERLU AMBIK SEMUA KE????

Tak perlu sebenarnya. Tetapi untuk maklumat lebih lanjut anda kena la hubungi saya ya!

ni saya nak sharing TIPS DIET DENGAN SET SLIMMING SHAKLEE...

Perlu diingatkan, tips ni boleh menjadi panduan kepada semua ya! Jika ada semangat juang yang tinggi untuk mengharungi batle ni..dipersilakan dan amat2 dialu -alukan... ( dh macam nak pergi berperang dah gayanya)

(1)   Sila  smbil ukuran badan seiring dengan timbang berat badan. Diet ni tak semestinya akan turun berat badan dulu sebab ada individu yang badan shape on dulu baru die turun berat badan.

(2)   Kena konsisten dan jangan ingat boleh turun berat badan dalam sehari..Letak target jangka pendek 3 BULAN.

(3)   Stagnant period = normal untuk long term diet. Cuma continue diet seperti biasa sebab badan sedang shape on semasa stagnant period.

(4)   WAJIB ambil SARAPAN. Kita tidur lebih kurang dalam 6-8 jam dan sepanjang tempoh tu perut jadi berasid. Paling kurang bangun pagi tu, alas dengan segelas air untuk neutralkan asid tu. SARAPAN ni jadi penanda aras untuk tenaga sepanjang hari yea.

(5)   JANGAN SKIP MEAL..Kalau jenis nak mengunyah je, makan banyak kali tapi kuantiti sedikit. Dinner kalau tak mahu makan berat, ambil light meal walaupun sekadar biskut atau buah-buahan. Ini untuk elakkan badan bertukar kepada “starving mood”

(6)   Ambil NASI sekurang-kurangnya sekali sehari. Saya tak setuju dengan diet tanpa nasi sebab badan kita perlukan karbohidrat. Nasi adalah lebih baik daripada roti, mee dan pasta.

(7)   AIR KOSONG..25kg bersamaan 1LITER.

(8)   Portion plate jaga : Separuh pinggan nasi +1/4 Sayur+1/4 lauk../Kalau lapar, tambah lauk n sayur..Bukan tambah nasi yea..

(9)  Snack between meal tu boleh sahaja tapi ambillah buah-buahan / dried fruits..senang cakap benda berkhasiat la

(10) Ambil buah SEBELUM makan bukan sebagai dessert..

If berminat,  hubungi saya ya!

FB : Nur Insyirah

Email : eida_102@yahoo.com

Sms / WhatsApp / call : 019 - 7262102

No comments:
Post a Comment



♥ Copyright © NurKasih | All Rights Reserved | Design by JassmineRosse | Powered by Blogger