Pages - Menu

Pentingnya ESP Untuk Preggy Mommy...~~~

Assalammualaikum. ..

Alhamdulillah. ..Terjaga saat jam menginjak pukul 2.30 pagi. Disebabkan malam tadi tidur lebih awal supaya hari ni lebih segar dan bertenaga untuk saya menjalankan tanggungjawab dek kerana demam yang masih lagi berbaki. Alhamdulillah. ...Terima kasih Ya Allah...

Cuti weekend kali ni saya diserang demam. Mungkin ini petanda badan memang minta direhatkan sepenuhnya daripada bergerak dengan aktif nya ke sana sini tanpa rehat yang mencukupi. Allah itu Maha Tahu...Direhatkan tubuh badan saat suami outstation. Sebab nanti di isteri ni bersedih je tengok suami tak dilayan dengan sempurna. Terima kasih Ya Allah. ..

Diserang demam kali ni dengan symptom yang agak pelik. Loya dan pening, sakit seluruh badan sehinggakan adik beradik saya mengatakan saya pregnant. Namun rezeki itu daripada Allah...apa yang mampu saya lakukan berdoa agar kami dikurniakan rezeki dan zuriat yang soleh dan solehah.

Berbicara tentang nak preggy ni, terpanggil pula saya nak sharing something dengan semua. Kalau di entry yang lepas saya ada post berkenaan Set Kesuburan sebagai usaha untuk preggy then set hamil sehingga 3rd Trimester. So di Subuh hari ni saya nak sharing kebaikan   ESP untuk ibu-ibu yang preggy...

1) Membantu pertumbuhan plasenta, uterus, penghasilan susu ( penyediaan badan ke arah proses penyusuan bayi kelak (unless memang kita tidak pasang niat utk breastfeed baby kita). Tidak dinafikan ada segelintir ibu-ibu yang mengalami masaalah tiada susu)

2)  Membantu aliran darah ibu yang bertambah

3) Memberi tenaga berpanjangan kepada si ibu supaya ibu tidak merasa letih atau tak larat sepanjang preggy.

4) Memastikan kesihatan ibu di tahap optimum- meningkatkan sistem imun badan ibu yang menjadikan ibu lebih sihat dan jarang dijangkiti penyakit.

5) Membantu untuk menurunkan berat badan dengan mudah selepas bersalin

6) kulit ibu lebih halus dan tidak kusam.

7) Membantu perkembangan fetus

8) Membantu mengatasi masalah loya atau angin kerana dapat memberi rasa kenyang lebih lama

9) Membantu menjadikan kulit bayi yang bakal dilahirkan halus, cantik dan kurang sensitif.

10) Boleh minum berterusan sehingga selepas bersalin bagi memulihkan luka dalaman

Walaupun ramai pakar mengatakan yang soya sangat bagus untuk dapatkan kulit baby yang sihat, cantik & halus (bukan putih ya), tapi kita juga biasa dengar 'suara-suara sumbang' mengatakan perkara sebaliknya. Ada yang kata pengambilan soya semasa hamil boleh mengakibatkan kulit baby jadi terlalu sensitif (???!!) - betul ke?

Ya.. kenyataan itu mungkin benar bagi air soya biasa. Namun, tidak dengan ESP Shaklee. Ini kerana ESP Shaklee diperbuat daripada soya non-GMO yang diproses dengan kaedah berteknologi tinggi bagi memastikan khasiat soya itu sendiri terpelihara, dan lengkap dengan kesemua 9 asid amino yang diperlukan untuk fungsi badan. Air soya biasa mungkin tidak lengkap dengan 9 asid amino ini yang mana kesannya, khasiat protein soya itu tidak dapat memberi manfaat sepatutnya kpd badan

So, dengan entry ni saya berharap dapat membantu sedikit sebanyak pencatian ibu - ibu preggy terutama ibu muda yang baru mengandungkan anak pertama....

If berminat nak mencuba ESP yang mempunyai banyak sangat kelebihan dan kebaikan ni ( malah sangat femes untuk kecantikan)  boleh hubungi saya dan konsultasi terbaek dan berterusan dari saya adalah milik anda....

Fb : Nur Insyirah

Email : eida_102@yahoo.com

Sms / WhatsApp / call : 019 - 7262102

No comments:
Post a Comment



♥ Copyright © NurKasih | All Rights Reserved | Design by JassmineRosse | Powered by Blogger