Pages - Menu

Wedding Preparation~~Jurunikah

Assalammualaikum....

Alhamdulillah...Masih diberi kesempatan untuk mencoret lagi sesuatu dekat blog kesayangan ni...Alhamdulillah...Semalam berakhir sudah Majlis Bacaa Yasin, Tahlil dan Doa Selamat dirumah. Majlis yang tidak dirancang pada mulanya benar-benar membuatkan kami adik beradik dan mak bertungkus lumus menyediakan juadah. Terima kasih kepada yang banyak memberi bantuan.

Alhamdulillah...Jumaat yang lepas, tanpa diduga ayah pulang dan bersiap - siap untuk setlekan hal berkenaan Jurunikah. Pada mulanya saya tak menyangka sebab ingatkan dah tak jadi kan?Ayah pulang ke Tenggaroh sehari sebelum tu. So, buat tak tahu je la. Bila ayah call dan suruh bersiap - siap mula la berdebar. Lepas solat Isyak, kami bergerak ke rumah Jurunikah. Setlekan apa yang patut berkenaan tarikh nikah, masa nikah dan sempat jugak la bersoal jawab tentang saksi - saksi yang perlu hadir masa tu. Dan ada juga bayaran untuk Jurunikah dan saksi - saksi yang akan dipilih oleh Jurunikah nanti.

Pejam celik, pejam celik dan tak berapa lama lagi saya akan bergelar seorang isteri. Walaupun bermacam -macam dugaan dan ujian yang masih lagi hadir, namun hanya doa yang mampu saya panjatkan agar segalanya berjalan lancar dan semakin bahagian setelah berumahtangga nanti...Doakan kami ya!Ramadhan kali ini dan Hari Raya kali ini adalah yang terakhir sebelum saya bergelar isteri orang. Tipu kalau saya katakan saya tidak punya rasa apa - apa. Rasa sedih dan berdebar tu memang ada sejak dari saya menghantar permohonan Nikah di Pejabat Agama tempoh hari. Tapi lumrah hidup manusia. Kita hanya mampu berdoa agar sentiasa dalam lindungan dan keberkatan NYA..AMIN...

Sedang mempersiapkan diri untuk menjadi isteri solehah nanti..Cuba untuk menjadi dan memberi yang terbaik kepada semua. Walau apapun dugaan yang melanda, Allah sentiasa ada bersama -sama kita disaat kita ditinggalkan terkontang kanting tanpa arah....terima kasih Ya Allah...
No comments:
Post a Comment



♥ Copyright © NurKasih | All Rights Reserved | Design by JassmineRosse | Powered by Blogger