Pages - Menu

Ramadhan Ke 13~~~

Assalammualaikum...

Alhamdulillah...Masih diberi kesempatan untuk mencoret sesuatu di blog kesayangan ni walaupun tidak sehebat dulu sejak My Baby Note 2 masuk wad ya! Alhamdulillah..Tadi dapat khabar berita My Baby dah sihat. Cumanya menunggu collection di kedai yang sepatutnya return balik My Baby Note 2 pada saya. And dah kali ke 3 menjejak kaki ke kedai tu semata - mata nak tanya khabar berita. Alhamdulillah...Rezeki...Mungkin Allah menguji kesabaran dalam penantian penuh makna.. Dan sebenarnya tersisip hikmah disebalik kejadian tu...Terima kasih ya Allah...

Meniti hari - hari menjelang pertukaran status daripada Cik kepada Puan. Agak mendebarkan namun dugaan dan ujian semakin kuat. Tak kurang pula rezeki yang datang mencurah - curah bak air..Alhamdulillah...Syukur Ya Allah..Terima kasih diatas kurniaanMU!!!Janji Allah itu benar!Anda kita bersyukur, Allah akan tambahkan lagi nikmat kepada kita.

Kadang - kadang kita rasa kekurangan sesuatu sedangkan kita dah pun memperoleh sesuatu yang sebenarnya kita saja - saja buat tak nampak. Sebab kita rasakan apa yang kita mahu itulah yang kita sepatutnya perolehi sedangkan Allah itu Maha Mengetahui.. Diberikan kepada kita apa yang kita perlu bukan apa yang kita mahu sebab DIA tahu, di akhirnya itu yang kita perlukan. Bukan apa yang kita mahukan tadi. Key point is Syukur dan Redha...

Kenapa ya tetiba ja saya membebel tentang Syukur dan redha ni? Sebab sempena bulan Ramadhan yang penuh barakah ni, saya ingin mengingatkan diri saya dan kita semua agar meningkatkan amalan, dan juga istiqamah sehingga selepas Ramadhan agar setiap pekerjaan yang kita lakukan berkat dan mendapat hasil yang bermanfaat. Jawapan kepada persoalan kita kenapa selama ni gaji saya kita perolehi tak pernah cukup sedangkan gaji kita lebih besar dari mereka yang mempunyai gaji dan hidup ala kadar namun bahagia. Kenapa kita masih rasa kosong dan kurang sesuatu sedangkan kita punya segalanya?Sebab kita tak pernah rasa bersykur dengan perkara yang sedikit.



Ni yang saya nak kongsikan kepada semua dipetang Ramadhan ke 13 ni...Saya selalu rasa down dulu. Namun baru - baru ni , Allah telah menggerakkan hati saya membaca setiap butir bicara nukilan seorang pelajar Insyirah Azhar. Inspirasi Insan Menuju Tuhan membawa saya kembali ke alam nyata..Redha dan terima dengan setiap ketentuanNYA..

Grup yang dianjurkan untuk saling memberi inspirasi tentang amalan-amalan yang mendekatkan kita dengan Tuhan.

Antaranya impak,

- Istighfar
- Dhuha
- Sedekah

MAri kita doakan semua sentiasa dipermudah urusan, dideraskan rezeki yang berkat yang tiada habisnya, dirahmati dan diberkati Allah. Aamiin ya Rabb.

Kepada readers semua...Rezeki hari ni apabila saya telah membuat sedikit kajian tentang Biz SHAKLEE yang sentiasa dan masih berjalan seperti biasa. Set yang paling laris di blog Nur Kasih

                               1) Set Slimming Shaklee
                               2) Set Kesuburan
                               3) Set BF
                               4) Set Skincare

Jadi kepada anda yang masih belum mencuba dan ingin mencuba mana - mana set SHAKLEE, boleh hubungi saya ya!!


FB: Nur Insyirah

Email : eida_102@yahoo.com

Whatsapp / sms / call : 019 - 7262102

No comments:
Post a Comment



♥ Copyright © NurKasih | All Rights Reserved | Design by JassmineRosse | Powered by Blogger