Pages - Menu

5 Perkara Menjadi Usahawan Berjaya!!


Assalammualaikum...

Alhamdulillah...Bersyukur sangat kepada Allah kerana telah dibukakan pintu hati untuk join biz ni..Niat untuk berikan yang terbaek untuk family dan mengubah hidup family dalam progress...Mudah - mudahan setiap liku - liku dalam perjalanan berbisnes ni dapat dihadapi dengan tabah dan kuat!!

Actually, saya bukanlah seorang yang ada background sal bisnes dan tak pernah terfikir langsung untuk buat bisnes..Apa - apa bisnes sekalipun la..Dan saya juga tak suka bisnes sebab saya rasa susah..Risiko sangat - sangat tinggi!Saya seorang yang sangat takut dengan risiko!!WHen the time come, melangkah ke alam kerjaya dan menanggung family, gaji memang hanya mampu menampung hidup saya dan family sampai tengah bulan sahaja,

Nak belikan pakaian, kasut or macam - macam untuk mak dan adik - adik pun saya akan pastikan yang saya tak beli pape untuk bulan tu. Bila adik - adik merengek along nak itu, along nak ini, bila tak dapat belikan rasa macam bersalah sangat! Selalu terfikir, aku dah kerja tapi tak mampu lagi untuk berikan keselesaan untuk family...Sedih sangat kalau terpaksa cakap, lain kali ea..Bulan ni bajet kak long dah xde dah..(~_~) Lebih sedih lagi bila tengok mak..Saya tahu mak faham sangat keadaan saya tapi saya yang rasa bersalah sebab masih tak mampu memberikan kesenangan dan keselesaan kepada seorang ibu yang sangat - sangat banyak  berkorban untuk saya!!

Bila perkara ini jadi, saya mula percaya dan yakin perlu cari side income untuk tambah kan pendapatan..Nak - nak bila kos hidup semakin meningkat, saving untuk masa susah dan sakit pun tiada..Saya tak mahu menyusahkan orang lain! 

saya mula berblogwalking mencari bisnes yang saya mampu buat dan boleh buat...Dan Alhamdulillah..Telah dipertemukan dengan Biz SHAKLEE...Bisnes yang banyak mengajar saya tentang ilmu duniawi dan ukhrawi...Tq Kak HANNY kerana memberi tunjuk ajar untuk saya tanpa rasa jemu...In shaa Allah...Dalam proses untuk berjinak - jinak dengan bisnes kedua..Akan dipost dalam entry akan datang ya!Masa - masa kosong semakin terisi bila berbisnes ni..Belajar dan sentiasa belajar untuk upgradekan diri...

Kepada anda yang baru berjinak dalam bisnes atau yang dah berbisnes, jom kite share attitude yang perlu untuk berjaya dalam bisnes kita..Semoga bermanfaat untuk kita semua ya!! 

Attitude for Success with A Business Mindset.
Attitude yang perlu sentiasa ada untuk berjaya dalam bisnes.

1.I am My Own Boss
Saya adalah bos kepada bisnes ini!
-You are a leader & must be proactive to achieve result in your business. 
As a leader, you must make things happen, instead of waiting for things to happen.

2.This is my business
Ini adalah bisnes saya!
-This is your business. Everything that happens with your business affects you.
If you are not minding your business, who is?

3. My family depends on Me and My business
Keluarga bergantung harap kepada saya dan bisnes saya!
-Your business generates income to support you and your family. It provides the financial security. Your business determines the lifestyle that you can provide them.

4.I must take responsibility
Saya mesti ambil tanggungjawab!
-Take responsibility for the success of the business. How big and how quick is depends on how much effort that you have put in to build it.

5. I cannot afford to fail.
Saya tak boleh gagal!
-You must succeed in this business because your dreams and desires depend on your success. You should commit to your business and work on it as if failure is not an option.




Niat dalam hati berbisnes sebagai satu ibadah, In shaa Allah segalanya akan dipermudahkan...AMIN...
No comments:
Post a Comment



♥ Copyright © NurKasih | All Rights Reserved | Design by JassmineRosse | Powered by Blogger