Pages - Menu

PENANTIAN SATU PENYEKSAAN...

Assalamualaikum w.b.t..

Saya masih menanti kehadiran dirinya...telah setahun berlalu, inilah kali pertama saya akan bersua kembali dengan dirinya...

Seorang yang sangat2 bermakna dalam hidup saya..yang mengajar saya erti sebuah kehidupan..yang menjadikan saya seorang yang tabah dalam mengharungi apa jua dugaan yang mendatang. Dia hadir tatkala saya membesar, menjadi seorang wanita yang telah dewasa..Adakah dia juga mempunyai perasaan yang sama seperti apa yang saya rasakan?hanya satu perkatan yang bisa menguraikan segala ungkapan,RINDU...

Penantian sungguh menyeksakan..begitu menyesakkan dada..darah yang mengalir melalui pembuluhnya begitu kencang berlari ke atma hati..Segala perbuatan yang dilakukan tidak selari dengan akal yang berfikir..Terasa masa seolah-olah bermain-main dengan diri ini..mengapa terlalu lewat kedatangan ini dirasakan..saya termanggu sendiri..hati jadi x menentu..saya jadi serba x kena..bak kata orang berdiri salah..duduk pun salah..Ya Allah..kuatkanlah hati hambaMU ini..

Senggang masa menanti..memori lama mula membuka setiap helaian..seolah-olah cuba bermain-main dengan emosi saya yang mula tidak keruan..memori 8 tahun dahulu yang mengajar sya menjadi kuat seperti hari ini seperti datang berpusu-pusu menonjolkan diri..masing-masing tidak mahu ketinggalan memperlihatkan tuan empunya badan..dh terlalu lama memori itu saya usir agar tidak menjadikan saya lemah..namun hari ini saya terpaksa akur membiarkan mereka keluar sesuka hati..

Bukan saya ingin lari dari kenyataan,tetapi memori yang menyebabakan saya pernah kehilangan diri saya suatu ketika dahulu..Alhamdulillah.Allah masih menyayangi diri ini..dan akhirnya saya menjadi seperti hari ini..Saya tidak menyalahkan memeori itu..malah saya berterima kasih kerana ia mengajar saya dan membuatkan saya bisa melalui hidup hari ini..

RINDU..ungkapan itu hanya bermain dihati tatkala saya teringatkan dirinya..saya x mampu untuk berbuat apa-apa.hanya mampu berdoa dan memegang serta mengenang memori yang pernah diciptakan ketika dia masih setia disisi..terlalu indah kenangan itu..entah bila akan berulang saya sendiri kurang pasti..dia terlalu istimewa dihati wanita saya..kerinduan yang berpanjang menjadikan ia satu penyeksaan bila menanti dia yang entah bila kunjung tiba..namun saya redha dengan ketentuan ini..pasti ada sebab dan hikmah disebalik setiap yang kejadian.Allah itu Maha Mengetahui..

Jujur saya katakan penantian ini menyeksakan saya kerana saya terlalu berdebar-debar..seolah-olah saya akan bertemu dengan arjuna hati..pelik kn?tapi itulah hakikat..kehidupan hari ini seolah-olah mejadi kacau bilau,serba x kena..dn dada saya seolah bhenti bdegup tatkala menerima panggilan bahawa dia telah pun tiba...
Ya Allah berilah hambaMU ini kekuatan...
No comments:
Post a Comment



♥ Copyright © NurKasih | All Rights Reserved | Design by JassmineRosse | Powered by Blogger